Bez kategorii
23. Gdynia Classica Nova / Orkiestra Kameralna Progress
11.10 (niedziela)
godz. 17, Sala Koncertowa Portu Gdynia
Szanowni Państwo!
Dzięki współpracy ze Szkołą Muzyczną I i II st. im. Z. Noskowskiego w Gdyni w najbliższą niedzielę odbędzie się w sali koncertowej szkoły koncert w ramach festiwalu Gdynia Classica Nova 2020, pierwotnie planowany w sali koncertowej Portu Gdynia.
Wystąpi Orkiestra Kameralna Progress pod dyrekcją Szymona Morusa oraz pianistka Aleksandra Świgut, w repertuarze znajdą się kompozycje Ludwiga van Beethovena: Uwertura Coriolan op. 62, III Koncert fortepianowy c-moll op. 37 oraz I Symfonia C-dur op. 21.
Termin: 11.10 (ndz.), godz. 17:00
Sala Koncertowa Szkoły Muzycznej I i II st. w Gdyni
ul. Biskupa Dominika 13A.
——————————————
Bilety w cenie 30 zł normalny i 20 zł ulgowy można zakupić w kasie Konsulatu Kultury, na stronie interticket.pl: https://gck.interticket.pl/program/gdynia-classica-nova-orkiestra-kameralna-progress-6244/30318 oraz w miarę dostępności na godzinę przed koncertem.
Uwaga! Ze względu na przepisy związane z epidemią COVID-19 wydarzenie odbędzie się przy ograniczonej do 25% widowni. Wszyscy widzowie muszą mieć zakryty nos i usta. Nie obowiązują bilety na odwołany koncert 11.10 w sali Portu Gdynia.
——————————————
Aleksandra Świgut, pianistka, solistka i kameralistka, asystentka w Katedrze Kameralistyki Fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Zdobywczyni II nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim na Instrumentach Historycznych w Warszawie.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Piotra Palecznego, Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Wojciecha Świtały i Marii Szwajger-Kułakowskiej, a także Guildhall School of Music w Londynie w klasie Davida Dolana. Doktorantka w Akademii Muzycznej w Gdańsku (klasa Waldemara Wojtala). Zdobywała doświadczenie na fortepianie historycznym pod kierunkiem Katarzyny Drogosz. Uzyskała także dyplom w klasie klawesynu Małgorzaty Sarbak.
Bogactwo i różnorodność doświadczeń pianistki czyni ją artystką wszechstronną i nie zamykającą się na jednym nurcie wykonawczym.
Była wielokrotnie nagradzana na międzynarodowych konkursach pianistycznych. Do największych osiągnięć należą drugie nagrody na Międzynarodowych konkursach pianistycznych w: Ettlingen, Enschede, Nowym Orleanie, 47. Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in. Festiwalu Pianistycznym w Nohant, Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim. Festiwalu Chopin a Paris, Międzynarodowym Festiwalu w Dusznikach Zdroju, Międzynarodowym Festiwalu Chopin i jego Europa. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich m.in. w Hamamatsu, La Chatre (przy Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym w Nohant), Radziejowicach, Opactwie Royaumount (stypendium Fundacji Royaumount), Lipsku, Dusznikach Zdroju.
Współpracowała z wybitnymi muzykami i pedagogami takimi jak: Robert Levin, Malcolm Bilson, Arie Vardi, Anna Malikova, Soo-Jung Shin, Alexei Lubimov, Piet Kuijken, Tobias Koch, Andreas Staier, Katarzyna Popowa-Zydroń, Ives Henry, Krzysztof Jabłoński, Mariola Cieniawa.
Jako solistka koncertowała wieloma z orkiestrami: AUKSO, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestrą XVIII Wieku, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Netherland Symphony Orchestra, Liepaja Symphony Orchestra.
Koncertuje również jako kameralistka. W 2014 roku wraz z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem nagrała płytę z utworami Roberta Schumanna wydaną przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie. Występuje także w duecie z siostrą – skrzypaczką Agnieszką Świgut.
Stypendystka Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci (2003-2010), który aktualnie wspiera jej działalnością pedagogiczną. Wielokrotna stypendystka Ministerstwa Kultury, Fundacji im. Franciszka Wybrańczyka, niemieckiej Fundacji Jutting.