Bez kategorii

23. Gdynia Classica Nova / Orkiestra Kameralna Progress

11.10 (niedziela)

godz. 17, Sala Koncertowa Portu Gdynia 

Szanowni Państwo!


Dzięki współpracy ze Szkołą Muzyczną I i II st. im. Z. Noskowskiego w Gdyni w najbliższą niedzielę odbędzie się w sali koncertowej szkoły koncert w ramach festiwalu Gdynia Classica Nova 2020, pierwotnie planowany w sali koncertowej Portu Gdynia.

Wystąpi Orkiestra Kameralna Progress pod dyrekcją Szymona Morusa oraz pianistka Aleksandra Świgut
, w repertuarze znajdą się kompozycje Ludwiga van Beethovena: Uwertura Coriolan op. 62, III Koncert fortepianowy c-moll op. 37 oraz I Symfonia C-dur op. 21. 

Termin: 11.10 (ndz.), godz. 17:00
Sala Koncertowa Szkoły Muzycznej I i II st. w Gdyni
ul. Biskupa Dominika 13A.
——————————————

Bilety w cenie 30 zł normalny i 20 zł ulgowy można zakupić w kasie Konsulatu Kultury, na stronie interticket.pl: https://gck.interticket.pl/program/gdynia-classica-nova-orkiestra-kameralna-progress-6244/30318 oraz w miarę dostępności na godzinę przed koncertem.

Uwaga! Ze względu na przepisy związane z epidemią COVID-19 wydarzenie odbędzie się przy ograniczonej do 25% widowni. Wszyscy widzowie muszą mieć zakryty nos i usta. Nie obowiązują bilety na odwołany koncert 11.10 w sali Portu Gdynia.

——————————————

Aleksandra Świgut, pianistka, solistka i kameralistka, asystentka w Katedrze Kameralistyki Fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. 

Zdobywczyni II nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim na Instrumentach Historycznych w Warszawie. 

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Piotra Palecznego, Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Wojciecha Świtały i Marii Szwajger-Kułakowskiej, a także Guildhall School of Music w Londynie w klasie Davida Dolana. Doktorantka w Akademii Muzycznej w Gdańsku (klasa Waldemara Wojtala). Zdobywała doświadczenie na fortepianie historycznym pod kierunkiem Katarzyny Drogosz. Uzyskała także dyplom w klasie klawesynu Małgorzaty Sarbak.

Bogactwo i różnorodność doświadczeń pianistki czyni ją artystką wszechstronną i nie zamykającą się na jednym nurcie wykonawczym.

Była wielokrotnie nagradzana na międzynarodowych konkursach pianistycznych. Do największych osiągnięć należą drugie nagrody na Międzynarodowych konkursach pianistycznych w:  Ettlingen, Enschede, Nowym Orleanie, 47. Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in. Festiwalu Pianistycznym w Nohant, Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim. Festiwalu Chopin a Paris, Międzynarodowym Festiwalu w Dusznikach Zdroju, Międzynarodowym Festiwalu Chopin i jego Europa. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich  m.in. w Hamamatsu, La Chatre (przy Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym w Nohant), Radziejowicach, Opactwie Royaumount (stypendium  Fundacji Royaumount), Lipsku, Dusznikach Zdroju. 




Współpracowała z wybitnymi muzykami i pedagogami takimi jak: Robert Levin, Malcolm Bilson, Arie Vardi, Anna Malikova, Soo-Jung Shin, Alexei Lubimov, Piet Kuijken, Tobias Koch, Andreas Staier, Katarzyna Popowa-Zydroń, Ives Henry, Krzysztof Jabłoński, Mariola Cieniawa. 

Jako solistka koncertowała wieloma z orkiestrami:  AUKSO, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestrą XVIII Wieku, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Netherland Symphony Orchestra, Liepaja Symphony Orchestra.

Koncertuje również jako kameralistka. W 2014 roku wraz z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem nagrała płytę z utworami Roberta Schumanna wydaną przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie. Występuje także w duecie z siostrą – skrzypaczką Agnieszką Świgut.

Stypendystka Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci (2003-2010), który aktualnie wspiera jej działalnością pedagogiczną. Wielokrotna stypendystka Ministerstwa Kultury, Fundacji im. Franciszka Wybrańczyka, niemieckiej Fundacji Jutting. 

Author


Avatar